вторник, 29 септември 2015 г.

Юлий Москов: Българската журналистика е не просто подкупна или корумпирана среда, тя е като сергия на женския пазар

По 16 500 прибирали от Фондация “Америка за България” за едно “разследване” водещите на предаването “Комбина” Лора Крумова и Галя Щърбева.

Двете слагали в джоба 75% чиста печалба и на практика превръщат журналистиката в Нова ТВ във фамилно ООД.

Двете са получили близо 100 000 лева от небезизвестната фондация „Америка за България”, съобщи сайтът Епицентър.бг. НПО-то, чиято роля в обществото е доста спорна и финансира по лично усмотрение различни проекти, е дало 98 820 лв. на медийната академия „Българион”, която е собственост на двете журналистки. Със средства на фондацията „се подкрепят поредица от журналистически разследвания на общинските избори през 2015 г.”, гласи обяснението.

Изчисленията показват, че за всяко едно разследване фондацията получава субсидия в размер на около 16 500 лева. На практика това са 30-минутни репортажи, които няма как да бъдат заплатени толкова високо – все едно са игрални филми! Според журналисти, с които „Всеки ден” разговаря, реалните разходи по едно такова „разследване” не надвишава сумата от 4000 лева, при това с включени командировъчни и монтажни дейности. А Галя и Лора печелят чисто по 12 500 лева на „разследване”, което най-често се осъществява от техни колеги.
Тоест, от сумата 98 200 лева, отпусната за поредицата репортажи, Лора Крумова и Галя Щърбева ще спечелят чисто близо 75 000 лева.

Фондация “Америка за България” дава пари за пряка намеса във вътрешните работи на България. Това не мен ми изглежда недопустимо.Неприемливо е и от международна правна гледна точка.
Не е приемливо да се плащат пари с цел вътрешно политически провокации. А в случая ние виждаме грантове именно с такава цел. Те съвсем безочливо така са и обяснени.
Така коментира главният редактор на “7 дни спорт” Юлий Москов в интервю за Пик поредния скандал с фондацията.

“Тези пари от фондацията представят една част от българската журналистика като една, не просто подкупна или корумпирана среда, а като сергия на женския пазар. Всеки може да си напазарува това, което губи”, категоричен е Москов.

Той коментира, че в цялата тази история има и нещо хубаво – читателите и зрителите лесно могат да разпознаят скапаните домати на сергията и сами да преценят дали да ги ядат.
Трябва да се отбележи, че тази продажност на определени медии, и за съжаление вече на конкретни журналисти, е отвратителна. Тя е отвратителна и като професионален, и като личен морал. Такова нещо в българската журналистика никога не е било, каза издателят.

bpost.bg

Няма коментари:

Публикуване на коментар