вторник, 21 юли 2015 г.

"Преса" е пред фалит

Сериозна криза тресе българските вестници, издадоха пред BIG5.BG източници от няколко големи централни ежедневника. Според данните ни най-младият претендент за сериозна медия – „Преса“, е пред фалит. Журналисти и персонал са в паника, тъй като се очаква на 30 юли окончателно да стане ясно каква ще е съдбата на изданието, чийто първи брой излезе преди три години и половина - на 3 януари 2012 г.

За това време вестникът на Тошо Тошев опита да се наложи като „коректният вестник“, но се оказа, че финансово нещата не вървят никак добре.

Според вече лансирана информация зад евентуалното затваряне на вестника, създаден като алтернатива на „Труд“ и прелял доста от кадрите на медията, стои висящ кредит от 100 милиона лева към Корпоративна търговска банка. Дългът вече бил прехвърлен към друга банка.

Заплахата имена като Валерия Велева и Пламен Енчев, които зарязаха „Труд“, за да последват старя си началник Тошо Тошев във вестникарското приключение, да останат без работа, е съвсем реална, коментира пред BIG5.BG високопоставен служител на медията.

Засега обаче репортери и редактори работят само със слухове. Според едната мълва било възможно „Преса“ да се преобразува в седмичник под ръководството на Тошо Тошев. Другият вариант за запазването бил главният редактор и основател да сдаде поста и медията да продължи да съществува, но с нов собственик.

Междувременно изтече информация, че и конкуренцията не е в цветущо състояние. „Стандарт“ се тресе от безпаричие, вече трети месец журналисти е персонал не са получавали заплати. Същото дередже е и в таблоида „Шоу“, където заплатите са намалени на санитарния минимум.

50% съкращения пък са ударили „Монитор“. Сред колегите обаче се говори, че мълвата за неговото затваряне е силно преувеличена. За да продължи да излиза, ежедневникът е редуцирал разходите си и раздутият щат вече е в миналото. Отскоро тук шеф на отдел „Вътрешна информация" е Стоян Сираков, който дълго време бе главен редактор на „Новинар", който е в окаяно състояние.

40% съкращения са предприели и в „24 часа“. Мярката е отговор на спадналите тиражи и рехавата реклама, което драстично е свило приходите.

Няма коментари:

Публикуване на коментар